Co terminy robią z naszą kreatywnością?

Zbliża się termin oddania kreatywnego projektu? Zgodnie z teorią pewnego neurologa możesz mieć problem z jego realizacją.

John Kounios z Uniwersytetu Drexel w wywiadzie dla The Washington Post stwierdził, że praca pod ścisłym terminem może znacznie zmniejszą nasze zdolność kreatywnego myślenia, prawdopodobnie dlatego, że presja, którą nakłada na nas termin sprawia, że odczuwamy niepokój oraz wahania nastroju.

Kiedy mamy dobry humor, jesteśmy bardziej spostrzegawczy i otwarci, szczególnie na te pomysły, które początkowo wydawałyby się nieatrakcyjne, nie spełniające naszych kryteriów. Kounios tłumaczy, że gdy jesteśmy w złym nastroju sięgamy po rozwiązania najbardziej oczywiste, najprostsze, niewymagające od nas nadmiernego wysiłku intelektualnego, kreatywnego.

Kounios nie jest pierwszym naukowcem badającym jak terminy wpływają na myślenie outofthebox. Temat ten podejmowała szerzej w roku 2011 Teresa Amiable, podczas swojej prelekcji na TED-x w Atlancie. Jednak już w roku 2002 wspominała, że wywieranie zbyt dużego nacisku na pracowników i narzucanie terminów może prowadzić do wypalenia.

Jeśli chcemy stale wspierać kreatywność, musimy unikać wysokiego poziomu presji, nie znaczy to jednak, że podczas kryzysu, powinniśmy chronić pracowników przed stresem. Musimy pamiętać, że nikt nie jest w stanie pracować pod bardzo wysoką presją długo i efektywnie.

Pamiętajmy jednak, że praca z terminami jest dla nas korzystniejsza, bardziej wydajna, dlatego ustalajmy sobie terminy i wykonujmy naszą kreatywną pracę z odpowiednim wyprzedzeniem.

Źródło:

http://www.engageteams.com/creative-ingenuity/

Share Button

Powiązane wiadomości

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są za pomocą *



© 2014 Centrum Schumpetera. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.