Reakcje „Emoji” nowym sposobem wyrażania emocji na Facebooku

Być może już za niedługo na popularny serwis społecznościowy Facebook zawitają „emoji”. Sześć nowych emotikonek, w swoim rozwiązaniu przypominających sławny przycisk „lubię to!”, ma  ułatwić użytkownikom wyrażanie emocji na Facebooku.  Mogą przysłużyć się także firmom oraz właścicielom stron fanowskich w ocenie reakcji na publikowane przez nich treści.

Już we wrześniu założyciel i dyrektor generalny portalu, Mark Zuckerberg, zapowiedział, że  trwają prace nad alternatywą dla przycisku „lubię to!”. Przyznał, że nie zawsze jest on stosowny, zwłaszcza w przypadku tragicznych wydarzeń, gdzie użytkownicy często odczuwają potrzebę wyrażenia empatii. Specjalnie powołany zespół, współpracując z socjologami, psychologami oraz neurobiologami, przygotował zestaw sześciu emotikon. Emocje zostały wybrane na podstawie najczęściej spotykanych i uniwersalnych reakcji na treści postów, takich jak „kocham to!”, „hurra”, „haha”, „wow”, „smutny” , „zły”.

Wyrażanie emocji za pośrednictwem gifów nie jest niczym nowym. Trend staje się coraz powszechniejszy w różnego rodzaju serwisach społecznościowych oraz informacyjnych. Tym bardziej nie dziwi, że Facebook również zdecydował się na wprowadzenie zestawu nowych emotikonek. Reakcje mają być stosowane nie tylko w prywatnych wiadomościach lub postach użytkowników, ale także na stronach fanowskich.

Facebook donosi również, że „emoji” pomogą biznesom w określaniu, jak społeczność reaguje na zamieszczane przez nich treści. Dzięki nim będzie można bardziej szczegółowo zaplanować kampanię, zastanawiając się, jaką reakcję chcemy uzyskać. Co więcej, będzie można określić z większą precyzją, jak niektóre wpisy wpływają na naszą społeczność. Pomoże to lepiej dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Będzie także lepszym wskaźnikiem, co o danym produkcie lub usłudze sądzą użytkownicy.

Nowe „reakcje” są obecnie testowane w Irlandii oraz Hiszpanii. Od wyników testów zależy w jakiej ostatecznie formie portal zdecyduje się na wprowadzenie nowej funkcji.

emoji

Źródła:

„The Telegraph”, Madhumita Murgia, „Expressing your emotions will make Facebook money” [dostęp: 26.10.2015]
Część grafiki: https://www.flickr.com/photos/birgerking/, facebook.com

Share Button

Powiązane wiadomości

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są za pomocą *



© 2014 Centrum Schumpetera. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.