Jak uniknąć przenoszenia frustracji z pracy do domu?

Wyniki badań opublikowanych w tym miesiącu w „Journal of Applied Psychology” wykazały, że energiczny spacer lub pływanie, może być kluczem do zapobiegania przenoszenia negatywnych emocji do domu, po złym dniu w pracy.

Z eksperymentu, w którym śledzono aktywność fizyczną pracowników wynika, że osoby wykonujące codziennie ponad 10,900 kroków, były mniej skłonne do przelewania swoich frustracji zawodowych na życie osobiste, niż osoby pokonujące mniej niż 7,000 kroków. Badania te przeprowadził profesor Shannon Taylor z University of Central Florida’s College of Business, we współpracy z naukowcami z Illinois i Wisconsin. Powiedział on:

Osoby, które mają niekorzystną atmosferę w miejscu pracy, są skłonne przenosić negatywne emocje do życia osobistego. Jeśli bywają źle traktowane przez przełożonych lub współpracowników, miewają tendencję dawania upustu swoim frustracjom wyżywając się na osobach bliskich. Wyniki naszych badań pokazują, że dzieje się tak dlatego, iż są oni zbyt zmęczeni, aby kontrolować swoje zachowanie.”

Eksperyment wykazał, że dobra jakość snu oraz aktywność fizyczna są kluczowymi czynnikami zapobiegającymi wyżej wspomnianym zjawiskom. Wzięło w nim udział 118 studentów MBA, pracujących w pełnym wymiarze godzin. Polegał on na wypełnieniu przez uczestników ankiet i noszeniu przez nich monitorów aktywności fizycznej przez tydzień. Przeprowadzono także wywiady z osobami bliskimi osób badanych, na temat ich zachowania w życiu osobistym.

Wyniki pokazały, że spalenie dodatkowych 587 kalorii dziennie, może zredukować przenoszenie negatywnych emocji z pracy do domu. Dla przeciętnego człowieka, aby osiągnąć taki efekt wystarczy godzina pływania lub 90 minut energicznej przechadzki każdego dnia. Te doniesienia są szczególnie istotne, biorąc pod uwagę zalecenia Centers for Disease Control and the American Heart Association, które sugerują, by wykonywać minimum 8,000 – 10,000 kroków dziennie. Taylor dodaje, że przestrzeganie tych wytycznych przyniesie więcej korzyści, niż tylko te zdrowotne:

Myślę, że wyniki tych badań rzucają nowe światło na fakt, jak dużą rolę odgrywają prawidłowa jakość snu oraz aktywność fizyczna w życiu – odpowiadają one nie tylko za nasze dobre na zdrowie, ale pośrednio wpływają także i na bliskich, z którymi wchodzimy w codzienne interakcje.

Źródło: sciencedaily.com

Fot: Peter Alfred Hess, flickr.com

Share Button

Powiązane wiadomości

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są za pomocą *



© 2014 Centrum Schumpetera. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.